ikona telefonu +48 52 342 99 20      

ikona telefonu +48 52 345 25 64      

ikona maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

6 cech dobrej hurtowni gastronomicznej

Rzetelna i godna zaufania hurtownia zaopatrująca klientów w maszyny i urządzenia związane z branżą gastronomiczną musi wyróżniać się szeregiem określonych cech. Jakie to cechy i po czym poznasz, że interesująca cię oferta jest warta twojej uwagi?

Czym powinna cechować się dobra hurtownia gastronomiczna?

Hurtownie gastronomiczne to miejsca, które – mówiąc krótko – zaopatrują profesjonalne lokale gastronomiczne, takie jak restauracje, kawiarnie, cukiernie, bary, stołówki czy hotele z wyżywieniem. Zapewniają też urządzenia chłodnicze, klimatyzacyjne, gastronomiczne czy masarskie firmom cateringowym, sklepom spożywczym oraz wszelkim innym podmiotom, których działalność wiąże się z przyrządzaniem i/lub przechowywaniem jedzenia.

Ten rodzaj usług wiąże się z koniecznością spełnienia określonych wymagań. Należą do nich:

  1. Szeroki asortyment – ponieważ hurtownia gastronomiczna zaopatruje lokale o zróżnicowanym profilu i nieraz bardzo odmiennych potrzebach, konieczne jest, by dysponowała szeroką ofertą towarów o zróżnicowanej wydajności. Należy tu zadbać również o to, by dostępne urządzenia i produkty występowały w kilku modelach, które będą różnić się między sobą cenowo. W ten sposób oferta będzie dostosowana zarówno do potrzeb dużych firm, które przedkładają jakość nad wysokie koszty, jak i dla małych lub początkujących przedsiębiorstw o ograniczonym budżecie.
  2. Profesjonalne doradztwo – zakup sprzętów gastronomicznych to zawsze spora inwestycja. Dlatego jest ważne, by pracownicy hurtowni posiadali niezbędne kwalifikacje i doświadczenie – dzięki nim będą mogli pomóc klientowi w doborze określonych urządzeń tak, by spełniały one jego wymagania i były ściśle dostosowane do jego potrzeb.
  3. Współpraca z klientem – doradztwo oczywiście nie kończy się na pomocy w doborze i zakupie sprzętu. Oprócz tego pracownicy hurtowni powinni również wspierać klienta na dalszych etapach inwestycji. Oznacza to, że spoczywają na nich także i takie obowiązki jak wykonanie projektu technologicznego i opracowanie optymalnego rozmieszczenia, a także dowóz urządzeń czy zamontowanie ich na miejscu.
  4. Serwis pogwarancyjny – nawet najlepszej jakości sprzęt może czasem ulec awarii lub zostać uszkodzony w wyniku niewłaściwej obsługi. Dobra hurtownia gastronomiczna zabezpieczy klienta na tę okoliczność, oferując mu odpowiednie zaplecze techniczne, dostęp do części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych, a także możliwość serwisowania urządzeń nawet po wygaśnięciu terminu gwarancji.
  5. Spełnianie wymogów sanitarnych – jest rzeczą oczywistą, że prawidłowo prowadzona hurtownia musi spełniać wszelkie prawne wymogi sanitarno-higieniczne oraz działać zgodnie z obowiązującymi przepisami unijnymi.
  6. Konsekwentne szkolenie pracowników – dobra hurtownia gastronomiczna powinna zatrudniać profesjonalistów. Dlatego istotne jest stałe podnoszenie kwalifikacji i kompetencji jej pracowników.

Wspólnie zaprojektujemy Państwa biznes